Caminaires d'Elna: 2a sortida

16/01/2021

Segona trobada dels Caminaires d’Elna i aquesta vegada... amb una bona sorpresa!

El dissabte 16 de Gener, tot el grup de Caminaries ens vam reunir una altra vegada per tornar a participar d’una ruta amb els companys i entrenadors, en un matí fred però assolellat. Era una trobada una mica especial, doncs els entrenadors de la Fundació vam fer entrega de la xapa oficial de Caminaires d’Elna de Girona a tots els joves. Un petit “gran” detall que els acredita com a participants d’aquest enriquidor projecte i els fa sentir que formen part d’un grup social amb gustos per la natura i l’esport compartits.

Malauradament, encara hem d’adaptar les rutes al confinament municipal. No obstant això, vam anar fins a Sant Gregori per un sender que ens portaria per la vora del Ter, arribant a la Riera del Llémena per acabar pujant fins a la Pineda de Sant Gregori.

Vàrem arribar a la Pineda després d’una bona estona de caminada i era l’hora de reposar energies per la tornada. És aquell moment, al acabar d’esmorzar, que es realitzen les dinàmiques de grup per tal de conèixen’s i fer pinya, amb l’objectiu d’establir vincles afectius entre els participants. La dinàmica va funcionar d’allò més bé. Vam poder conèixer els gustos dels nostres companys i veure quins ens agradaria compartir plegats en futures trobades. A més a més, les opcions plantejades eren divertides i vam poder riure molt!
La tornada, a estones, es va fer llarga però els Caminaires van demostrar tenir una molt bona capacitat de resistència i motivació per finalitzar la ruta. Una gran demostració d’esforç, exemple i sacrifici!

A la Fundació ens vam quedar a dinar uns quants Caminaires, respectant les distàncies i recomanacions de seguretat, però gaudint de la companyia dels amics de ruta. Després, cafetó ben merescut al bar del costat i cap a casa a fer-se una bona dutxa!

10 km de ruta, d’agulletes al dia següent, però amb molts somriures a les butxaques!

Us esperem el proper 13 de Febrer!
VISCA ELS CAMINAIRES!

Caminaires d'Elna: 1a sortida

12/12/2020

Comencem, la nostra primera activitat.

Els Caminaires d’Elna som un grup d’amics i/o coneguts que ens agrada la natura i caminar.

Ens reunim un cap de setmana al mes per descobrir indrets naturals meravellosos, compartint reptes i objectius comuns amb els companys que hi participen. A més a més de caminar i fomentar l'exercici físic, un dels objectius de l'activitat es afavorir l'establiment de relacions socials entre els participants. L'activitat ha tingut una molt bona acollida i s'hi han apuntat molts participants!

El dissabte dia 12 de desembre vàrem fer la primera sortida a la natura i va anar d'allò més bé!

Ens vam trobar a Fontajau i vam anar en direcció al Salt del Timbarro, passant per un camí envoltat d'arbres i arribant a un camp assolellat on vam poder esmorzar. Una vegada acabats d'esmorzar, vam realitzar uns exercicis de coneixença entre els participants amb l'objectiu d'establir vincle entre ells i fortificar les seves relacions socials. Van anar molt bé i van ser molt enriquidores pels joves, que van mostrar gaudir-ne molt. Amb l'estómac ple i el cor ple d'emocions després de les dinàmiques, vam enfilar camí cap a la Fundació Elna, on qui volia, s'hi podia quedar a dinar amb els companys.

Ens hi vam quedar uns quants i vam poder xerrar una mica sobre l'activitat, explicant-nos les coses positives i negatives que havien viscut al llarg de la jornada. Per sort, tots els comentaris van ser positius i els joves es van endur una gran sensació de l'activitat. Per finalitzar, vam anar al bar del costat per fer el cafè de després de dinar.

Ja estem preparant la propera sortida, que serà el dia 16 de Gener! Us hi esperem!

Moltes felicitats a tots els CAMINAIRES D'ELNA!

Sortida a la Natura: Sadernes - Sant Aniol d'Aguja

05/10/2020

Des de la temporada passada teníem pendent fer aquesta sortida a Sadernes.

Per diversos contratemps (dies de pluja, confinament...) encara no havíem tingut l'ocasió de poder-la fer i per fi va arribar el dia!

Aquest diumenge 4 d’octubre, ens ha fet un dia molt assolellat, amb una temperatura més digna d'una primavera agradable que no pas d'una tardor que s'acosta, vam començar a traçar el camí fins a Sant Aniol d'Aguja.

Només començar a caminar ja vam veure que seria una ruta molt agradable, envoltats de parets amb escaladors i d'un entorn envejable per a qualsevol persona a qui li agradi el contacte amb la naturalesa. El trajecte d'anada va ser tot pujada,els esportistes van donar una lliçó d'esforç i de capacitat física després de tants mesos sense fer una ruta d'aquestes característiques.

Vam gaudir del dinar entre gorgues d'aigua ben fresca, on fins i tot alguns joves es van atrevir a mullar-hi els peus. La baixada va ser molt tranquil·la, tot i que en algun moment vam tenir amenaçada de pluja, vam arribar sense mullar-nos!

Felicitats a tots els esportistes participants!

Sortida a la natura: Ruta al peu de les Gavarres des de Madremanya

05/10/2020

Les nostres desitjades sortides a la natura!

El 3 d'octubre per fi, després de tants mesos d'aturada per culpa de la situació que estem vivint amb la covid-19, hem reprès aquesta meravellosa activitat.

La localització escollida per a aquesta ocasió va ser l'entorn del bonic poble de Madremanya. Vàrem realitzar una ruta circular en forma de "8" molt apte per al nivell dels esportistes que hi van participar.

Calia tornar a agafar la dinàmica de les caminades i ho vam aconseguir, mantenint un bon ritme al llarg de tota la sortida i finalitzant-la amb un  dinar a prop del CIR de Madremanya, on els esportistes que van voler fins i tot van poder fer el cafè.

Aquestes sortides afavoreixen, a més de fer exercici físic, la possibilitat de relacionar-se entre els esportistes, un aspecte sempre molt necessari i ara encara més, perquè venim de molts mesos sense gairebé interaccions socials més enllà de l’entorn més proper. Una vegada més, ha estat un èxit de participació!

Molt contents i satisfets d'iniciar la nova temporada de sortides a la natura! Fins la propera!

Vacances 2020: Ruta pel Parc Cadí-Moixeró

01/09/2020

Unes vacances diferents d'un estiu complicat: Un viatge terapèutic!

Poder viatjar després de tota la situació viscuda resulta terapèutic i gratificant.

El dia de sortida va ser el 25 d’agost i el de tornada, el  diumenge 30.

Vàrem anar a la falda dels Pirineus un grup de companys i companyes en companyia de la Marta i en Domènec, que tot ho fan fàcil i entretingut. Necessitàvem respirar aire sa, fresc i al menys contaminat possible. Necessitàvem “escampar la boira”, sortir de casa, de la ciutat o el poble, veure paisatges nous, escoltar el soroll del cabal del riu.

Hem estat al càmping l’Espelt de La Pobla de Lillet, en uns bungalous on hi vivíem 3 o 4 persones. Les excursions, com per exemple a les Fonts del Llobregat, els jardins Artigues, el trenet cap al Museu del Ciment o la visita al Centre Astronòmic Pedraforca, les hem gaudit de valent. Us aconsellem visitar els poblets de l’entorn i esmorzar els bonissims croissants de quilo de Castellar de n’Hug.

I per cert, no ens ha passat per alt cap de les recomanacions per la prevenció de la covid-19!

Han estat unes vacances diferents, però ens hi hem adaptat la mar de bé, perquè teníem clar que, malgrat aquests moments difícils, fer vacances, retrobar-nos, riure plegats i conviure és divertit i ho necessitàvem molt.