Projecte de Voluntariat a la Fundació Elna

Inscrit al Cens d'Entitats de Voluntariat de Catalunya del Departament de Benestar Social i Família (Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària) de la Generalitat de Catalunya amb número de cens 001725-000.

“Jo també puc canviar el món."
Anònim

Persones amb Diversitat Funcional Intel·lectual (DFI) ofereixen els seus coneixements a la comunitat

Els voluntaris i voluntàries de la Fundació Elna ofereixen el seu temps desinteressadament fent suport a:
  • Ciutadans particulars, ajuntaments...
  • Programa Voluntaris per la Llengua: Parelles llingüístiques
  • Biblioteques públiques
  • Empresa privada, empresa familiar, museus i ONG, entre altres

Experiències que ajuden a millorar les capacitats i les competències personals i professionals del jove voluntari en diversos aspectes:

• Ensenyant-li a gestionar els seu temps lliure.
  • Creant experiències positives i enriquidores a la comunitat.
  • Desenvolupant valors com la generositat, la cooperació i l'ajuda als altres.
Encara avui, el col·lectiu amb DFI està estigmatitzat en un rol bàsicament assistencial i de dependència. A la Fundació Elna volem promoure un gir en l'imaginari social, perquè sabem que aquestes persones poden esdevenir agents actius i d'utilitat en diferents àmbits de la societat. Les experiències de voluntariat les vivim, generalment, des dels ciutadans sense diversitat funcional cap als ciutadans amb diversitat funcional. Així reafirmem aquest rol de dependència, d'assistència, de ciutadà poc o gens actiu en la societat, aquella persona que necessitarà sempre l'ajuda dels altres.

Des de la Fundació Elna pretenem oferir al màxim d’oportunitats i experiències als joves amb DFI per treballar un conjunt de coneixements, habilitats i actituds que els permetran desenvolupar-se amb èxit tant en el món laboral com en la vida personal. Aquestes competències transversals impactaran en el seu desenvolupament com a persona i com a ciutadà i en el seu futur professional. Així doncs, esdevindran suports indispensables per al voluntari i l’ajudaran a obtenir un aprenentatge vivencial i compromès amb el seu voluntariat i alhora repercutirà positivament en la seva vida personal.

Resum de la Memòria del Pla d’Actuació 2014

Encara avui, el col·lectiu amb DFI està estigmatitzat en un rol bàsicament assistencial i de dependència. A la fundació volem promoure un gir en l'imaginari social, perquè sabem que aquestes persones poden esdevenir agents actius i d'utilitat en diferents àmbits de la societat.

L’any 2014 hem continuat amb aquesta activitat, atesa la bona experiència i acollida de l’any 2013. Durant el 2014 hem arribat a 11 voluntaris, després de signar convenis amb quatre empreses privades, dues administracions públiques i tres ajuntaments. En la majoria de casos s’ha ampliat la temporalització del conveni a causa de l’èxit aconseguit en aquesta experiència.

S’han realitzat un total d’11 experiències dins del marc del Projecte de Voluntariat, amb les següents empreses i/o administracions públiques:
  • Botiga Anima’ls de Girona
  • Centre Eqüestre l’Escut de Sant Gregori
  • Llibreria Papereria Can Karlus de Cassà de la Selva
  • Museu del Suro de Palafrugell
  • Consorci de Normalització Lingüística del Gironès, amb dues experiències de voluntariat
  • Escola Bressol el Tomanyí i Escola Bressol Els Belluguets, totes dues conveniades amb l’Ajuntament de Palafrugell
  • Escola Bressol privada Ratlletes de Sant Feliu de Guíxols
  • Biblioteca pública Octavi Viader i Margarit de Sant Feliu de Guíxols
  • Ajuntament de Girona
En tots els convenis s’estableix que aquests voluntaris no reben cap remuneració de les empreses o institucions esmentades. Des de la fundació es fa el seguiment i orientació tant al voluntari i a les seves famílies com a les empreses o institucions que hi participen.