Psicomotricitat adaptada (Body-fit)  a la Fundació Elna

La Psicomotricitat adaptada (Body-fit) pretén:

• Millorar les capacitats físiques bàsiques directament relacionades amb la salut cardiovascular i osteo-muscular (resistència, força i flexibilitat)
  • Afavorir una millora del desenvolupament motor a partir del treball de l’esquema corporal, les habilitats motrius bàsiques no assolides en l’edat corresponent, i les capacitats perceptivo-motrius per a facilitar la percepció d’un mateix en l’entorn i conèixer les pròpies possibilitats del moviment.

Les persones amb DFI presenten mancances importants d’aquests aspectes que influencien de forma específica la seva vida quotidiana, i és per això que aquesta pràctica esportiva pretén realitzar un treball directe en totes aquestes habilitats que són tan importants en les seves tasques diàries.

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2016

Tres grups: dos els dimarts i un els divendres
        Instal·lacions esportives de l’UdG
        Participants: 18
        Professionals d’atenció directa: un

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2015

Modalitat esportiva sense competició dissenyada des de la mateixa fundació. Es realitza tots els dimarts (una sessió d’una hora) i tots els divendres (dues sessions d’una hora cadascuna). Està pensada per potenciar el desenvolupament maduratiu que no han adquirit en l’edat corresponent.
Compten amb una entrenadora preparada i un entrenador de suport.  Hi participen 15 nois i noies en tres grups diferenciats segons les seves característiques físiques, habilitats i capacitat cognitiva. Aquesta modalitat esportiva es realitza a les instal·lacions esportives del Servei d’Esports de la Universitat de Girona.

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2014

Nova modalitat esportiva sense competició dissenyada des de la fundació, que es realitza tots els dimarts i divendres en sessions d'una hora. Està molt pensada per treballar dèficits motors propis d’aquests joves, com ara la sincronització de moviments, la lateralitat, el ritme, l’equilibri, la flexibilitat i l’orientació en l'espai. Aquesta activitat també potencia el desenvolupament maduratiu. Compten amb una entrenadora preparada i una persona de suport, totes dues de la fundació. Hi participen 14 nois i noies en dos grups diferenciats segons les seves característiques i habilitats.