Tu, Jo i les Noves Tecnologies

Projecte en conveni amb l'acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació (ACTIC)

"A través dels altres, ens convertim en nosaltres mateixos."
Lev S. Vygotsky

Donem a conèixer elements bàsics de les tecnologies de la informació i la comunicació

La Fundació Elna duu a terme, des de fa quatre anys, un projecte inclusor per excel·lència que impulsa l’alfabetització digital i la comunicació en xarxa de les persones amb diversitat funcional intel·lectual (DFI) lleu i moderada.

Es propicia que qualsevol ciutadà independentment de l’edat, sexe, professió, posició social o cultural tingui l’oportunitat de relacionar-se de manera continuada i amb un objectiu comú amb un noi o noia amb diversitat funcional (DFI) lleu o moderada.

L’esforç d’un i l’altre per aprendre o ensenyar una tasca determinada els fa entrar en una complicitat que crea un vincle afectiu i de coneixença mútua. De fet, és així com les persones ens coneixem més enllà del que ens han explicat de l’altre o de la primera impressió: passant hores junts, convivint i havent de viure moments de més dificultat i d’altres d’alegria.

Amb aquest projecte pretenem:

• Col·laborar i compartir l’educació cultural amb la resta de la ciutadania.
  • Aconseguir, amb l’ajut d’un professor per a cada participant, que la utilització de les noves tecnologies siguin útils per al dia a dia de les persones amb DFI.
  • Fer-los sentir que són partícips del seu entorn més proper.
  • Relacionar persones de la societat civil amb un noi o noia amb DFI lleu o moderada.

L’activitat informàtica que es porta a terme dins d’aquest projecte es realitza  en cases particulars o bé en  biblioteques públiques, centres cívics, a l'Institut Santiago Sobrequés i Montilivi  de Girona...

Els ensenyants d’aquest projecte tenen un perfil humà i una personalitat determinada, que de forma voluntària (o no) i amb coneixements més o menys avançats d’informàtica volen ensenyar, amb la metodologia Elna,  a una persona amb DFI durant 1 h o 1:30 h setmanals i 11 mesos l'any com a mínim.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, estan molt ben definits i es treballa a dos nivells: bàsic i avançat. Els alumnes de nivell avançat tenen accés a formar-se per tal d’obtenir l’acreditació ACTIC.

Cal dir que agraïm molt la col·laboració de  totes les persones i institucions que fan possible que aquest projecte sigui una realitat. .

Persones que participen o han participat en el projecte de Noves Tecnologies i que fan possible aquesta activitat gràcies a la seva dedicació:

Hi treballen actualment:

• Cati Mora
  • Magda Martí
  • Assumpció Cle
  • Domènec Bohïgues
  • Joan Clopés
  • Berta González

Hi han treballat anteriorment:

• Alba Vilà
  • Anna Marí
  • Anna Pous
  • Neus Fernández
  • Rosa M. Salgas
  • Xavier Ros
  • Dolors Turró
  • Ester Teixidor
  • Marta Gabarda
  • Griselda García
  • Paula Coderc
  • Sara Sánchez
  • Mari Pedra
  • Silvia Català
  • Eva Jacomet
  • Marina Fabri

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2014

Persones de la societat civil actuen com a professors voluntaris d’un noi o noia de la fundació. Durant un any (si ho desitgen, poden fer-ho més temps) els fan classes d’informàtica en sessions d'una hora setmanal a casa de l'alumne o en espais de la comunitat, ja sigui centres cívics, sales d’estudis de les biblioteques o a la seu de la fundació. Aquests professors estan orientats i coordinats des de la fundació on, amb una manera d’ensenyar pròpia, s’està implementant una metodologia amb la finalitat que persones amb DID que ho desitgen coneguin el món de les TIC. Atès que són classes individuals, els aprenentatges s’adapten a cada persona exclusivament en funció del seu nivell i possibilitats. L'any 2014 11 nois i noies van gaudir d’aquest programa.