La Fundació Elna

El passat 10 de novembre de 2016 la Fundació Elna va ser admesa com a entitat associada a Dincat Federació.
La Fundació Elna neix l’any 2013 i pretén respondre a les inquietuds i necessitats, fora de l'àmbit laboral, de les persones amb Discapacitat Intel·lectual i del Desenvolupament (DID) que necessiten suport intermitent. El seu àmbit d’actuació és majoritàriament Catalunya i especialment la demarcació de Girona. No obstant això, pot actuar a la resta del territori del país així com a escala internacional.

En els Estatus es descriuen les seves finalitats fundacionals i activitats.

En els Estatuts es descriuen les finalitats fundacionals i activitats de l'entitat. Destaquem els aspectes següents:

Elna  atén les necessitats dels joves i adults a partir de 16 anys, pel que fa a salut i a la prevenció de malalties en què aquests presenten una major prevalença que la població general.

També vol donar resposta a la necessitat flagrant d’habitatges i acompanyar el procés d’independència d’aquests joves de casa els pares a edats raonables i que aquest canvi esdevingui un procés confortable i poc traumàtic per a tots els membres de la família.

Així mateix, vetlla per fer costat a la família a l’hora de fer front al futur del seu fill/-a amb DID; o bé quan ha de viure una situació de dol vinculada a una pèrdua o mort.

Al mateix temps Elna entén que en un projecte de vida digna també s’hi inclouen experiències vinculades amb l’àmbit de la cultura i en el de l’oci, i en aquesta línia ofereix projectes capdavanters i innovadors.

La filosofia de la fundació se sustenta en fomentar que les persones amb discapacitat intel·lectual lleu i moderada siguin considerades, per la societat civil, com el que són: joves i adults en tots els aspectes de la seva vida, tractant-los d’acord amb la seva edat i d’aquesta manera trencar l’imaginari social que encara els veu com a eterns nens.

Volem una vida digna per a aquests ciutadans i ciutadanes, la mateixa a què aspirem la majoria de nosaltres. Fugim de la demagògia, dels grans discursos, dels projectes inabastables i ens centrem en el dia a dia, en la seva quotidianitat.

Les línies principals de treball les podeu trobar, amb tot detall, en els apartats Què és DID? i Projectes.