Hidroteràpia a  la Fundació Elna

El 85% de persones amb diversitat funcional intel·lectual presenten hiperlaxitud lligamentosa, hipertonia muscular i sarcopènia (pèrdua de massa muscular), i això comporta un risc més alt de desenvolupar patologies greus d’esquena o problemes als ossos, articulacions i músculs de l’organisme.

Quan treballem a dins de l’aigua tenim la sensació que el nostre cos pesa menys. Això permet que els participants realitzin diferents moviments amb menor estrès per a la musculatura i els lligaments.

Si tenim en consideració la prevalença que tenen a desenvolupar trastorns de la columna vertebral com l’escoliosi o la hiperlordosi lumbar, aquestes característiques permetran efectuar un treball de força muscular i flexibilitat, amb una accentuada reducció de la pressió intervertebral, per tal de realitzar un treball preventiu d’aquestes patologies.

Així, les propietats físiques de l’aigua permeten realitzar els exercicis més fàcilment i amb major mobilitat articular en comparació al medi terrestre. D’altra banda, l’aigua permetrà realitzar un treball cardiovascular incidint en el pes corporal i la tensió arterial, cosa que permetrà prevenir l’aparició de factors de risc cardiovasculars com la diabetis mellitus de tipus II o la dislipèmia.

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2016

HIDROTERÀPIA ( Aquagim adaptat):
        Tres grups: dos els dilluns i un els dimecres
        Instal·lacions: Centre esportiu Wellness O2 de Girona
        Participants: 28
        Professionals d’atenció directa: dos per grup

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2015

Aquesta activitat esportiva es realitza tots els dilluns i dimecres (dues sessions d’una hora cada una) a les instal·lacions del centre esportiu Wellness O2 de Girona amb la participació d’un total de 26 nois i noies, diferenciats en tres grups adaptats segons les seves característiques físiques i cognitives.

La fundació aporta una entrenadora especialitzada per dur a terme aquestes adaptacions i  un entrenador de suport tant a dins com a fora de l’aigua.

Resum de la Memòria del Pla d’actuació 2014

Aquesta activitat esportiva es realitza tots els dilluns i dimecres. Els primers mesos es feia a les instal·lacions del GEIEG de Girona (complex de Sant Ponç) i més endavant es va canviar al Centre Wellness del parc del Migdia de Girona. Hi van participar un total de 22 nois i noies, diferenciats en dos grups adaptats segons les seves característiques físiques.

La fundació aporta una entrenadora especialitzada per dur a terme les adaptacions corresponents i una persona de suport dins de l’aigua. Es treballen diferents capacitats esportives com són el treball aeròbic, el de força muscular, la postura corporal, el ritme i la millora de les capacitats físiques.

Versió completa del vídeo d'aiguagim  (12:40 min.)