Estimulació Neuro-Cognitiva (en format de bàsquet) a la Fundació Elna

El bàsquet és un esport que requereix un treball físic, tècnic i tàctic molt important. La combinació d’aquestes tres característiques afavoreixen un treball del sistema nerviós central al llarg de tot l’entrenament.

La metodologia intervàlica característica d’aquest esport ens permet incidir en la salut cardiovascular dels esportistes treballant sobre el seu pes corporal i evitar l’aparició de processos hipertensius. D’altra banda, a través de les habilitats motrius específiques d’aquest esport podem realitzar un treball de força muscular que asseguri una bona salut del seu sistema músculoesquelètic.

D’altra banda, el bàsquet permet el treball de les capacitats d’improvisació i anticipació, fonamentals per les activitats de la vida diària, i propicia un elevat nivell d’integració i interacció entre els jugadors, assolit també a partir de l'organització de tornejos de bàsquet inclusius, amb la participació d’equips formats per persones amb DFI i joves sense discapacitat.

El 2014 la Fundació Elna per a la diversitat funcional intel·lectual va organitzar la primera edició del torneig de bàsquet inclusiu "Tots dins la cistella", amb la participació de jugadors de l'equip DID-ELNA i joves de l'AEIG-Palamosí. Aquest torneig es va portar a terme  a la pista de bàsquet del Servei d'Esports de la UdG, on s'entrena cada dijous l’equip DID-ELNA.

El 2015, 2016, 2017 i 2018 s'ha continuat organitzant el torneig inclusiu “Tots dins la cistella”.

Resum del Pla d’actuació 2019

Estimulació neuro-cognitiva en format bàsquet

La novetat d’aquest any és la posada en marxa de la secció de basquet per a persones amb DID ( SALT-ELNA) dins del Club de bàsquet Salt. La voluntat és la d’avançar cap a la veritable inclusió.
  • Un grup els dijous (una hora i  mitja per sessió)
  • Instal·lacions esportives del Club de Bàsquet Salt
  • Professionals d’atenció directa: dos

Realització del  V Torneig Inclusiu “Tots dins la cistella” amb coordinació amb el Club de Bàsquet Salt.

• Es preveu continuar la col·laboració amb la Fundació del Barça sempre que es puguin coordinar els horaris.
  • Participació dels joves de la fundació en les taules dels tornejos de bàsquet minis i infantils.
  • Es participarà en els tornejos de bàsquet de la província de Girona promoguts per la Federació de Bàsquet Català- Territorial Girona