Espai Alba

"La persona valenta no és la que amaga el patiment, sinó la que té el valor de compartir-lo".
Alba Payàs a El missatge de les llàgrimes (2014)

Sessions amb mares, pares, famílies...

Acceptar emocionalment la situació d’aquests fill o filla et permet entrar i sortir del dolor de manera saludable i la vida et canvia de color.

En el dol i el seu procés també hi som: estant al teu costat en el procés de malaltia crònica, degenerativa o  terminal ​d'aquest fill o filla, fent suport per a comunicar-li la pèrdua d’una persona estimada​ i acompanyant el seu propi procés de dol.

Activitats - Espai Alba

La Fundació Elna obre l’Espai Alba amb la voluntat d’oferir suport, orientació i acompanyament a les persones amb Diversitat Funcional Intel·lectual (DFI), als seus familiars o tutors i als professionals que els atenen en el dia a dia. Tot el procés serà acompanyat per persones o professionals formats en el Model Integratiu Relacional en acompanyament a pèrdues i dol postulat per Alba Payàs (2010) i coneixedors del món de la diversitat funcional lleu i moderada.

Us convidem a veure un vídeo que recull imatges d'una sessió d'acompanyament i entrevistes a unes mares de nois/noies amb DFI.

Àmbits d’actuació:

• Suport en situacions de patiment i/o trauma

Una família en què hi ha una persona amb DFI és un sistema molt fràgil. Les relacions entre els seus membres acostumen a estar impregnades de sofriment i els vincles afectius es poden malmetre fàcilment. A més, sovint li manca un acompanyament adequat, cosa que la fa més vulnerable.

Davant d’això, la Fundació Elna ofereix acompanyament a les famílies en el seu procés d’acceptació i/o si cal, de desvinculació emocional del seu fill o filla, perquè li permetin accedir de forma saludable a la plena autonomia.

• Suport en situacions de dol

Al nostre país hi ha un desconeixement important respecte de com acompanyar en el dol una persona amb Diversitat Funcional Intel·lectual. Sovint les intervencions són poc adequades i poden afavorir l’aparició d’alteracions de la personalitat.

Resum Pla d’Actuació 2019

Es preveu continuar amb el suport a famílies per part de professionals de l’equip de la Fundació ELNA amb la finalitat d’orientar i fer seguiment de la evolució dels seus fills en els diferents projectes que dur a terme la Fundació.

De la mateixa manera es continuarà oferint orientació individual a tots els nois i noies que ho demanin.

Sessions individuals d’Orientació i Informació famílies respecte a la protecció legal de futur i a com acompanyar el camí cap a la vida adulta d’aquest fill o filla.