Espai Alba

"La persona valenta no és la que amaga el patiment, sinó la que té el valor de compartir-lo".
Alba Payàs a El missatge de les llàgrimes (2014)

Sessions amb mares, pares, famílies...

Acceptar emocionalment la situació d’aquests fill o filla et permet entrar i sortir del dolor de manera saludable i la vida et canvia de color.

En el dol i el seu procés també hi som: estant al teu costat en el procés de malaltia crònica, degenerativa o  terminal ​d'aquest fill o filla, fent suport per a comunicar-li la pèrdua d’una persona estimada​ i acompanyant el seu propi procés de dol.

Activitats - Espai Alba

La Fundació Elna obre l’Espai Alba amb la voluntat d’oferir suport, orientació i acompanyament a les persones amb Diversitat Funcional Intel·lectual (DFI), als seus familiars o tutors i als professionals que els atenen en el dia a dia. Tot el procés serà acompanyat per persones o professionals formats en el Model Integratiu Relacional en acompanyament a pèrdues i dol postulat per Alba Payàs (2010) i coneixedors del món de la diversitat funcional lleu i moderada.

Us convidem a veure un vídeo que recull imatges d'una sessió d'acompanyament i entrevistes a unes mares de nois/noies amb DFI.

Àmbits d’actuació:

• Suport en situacions de patiment i/o trauma

Una família en què hi ha una persona amb DFI és un sistema molt fràgil. Les relacions entre els seus membres acostumen a estar impregnades de sofriment i els vincles afectius es poden malmetre fàcilment. A més, sovint li manca un acompanyament adequat, cosa que la fa més vulnerable.

Davant d’això, la Fundació Elna ofereix acompanyament a les famílies en el seu procés d’acceptació i/o si cal, de desvinculació emocional del seu fill o filla, perquè li permetin accedir de forma saludable a la plena autonomia.

• Suport en situacions de dol

Al nostre país hi ha un desconeixement important respecte de com acompanyar en el dol una persona amb Diversitat Funcional Intel·lectual. Sovint les intervencions són poc adequades i poden afavorir l’aparició d’alteracions de la personalitat.

Resum de la Memòria del Pla d’Actuació 2014

Durant l’any 2104 professionals de l’equip de la Fundació Elna han realitzat un total de 45 entrevistes amb pares i mares amb la finalitat d’orientar-los i fer un seguiment de l'evolució dels seus fills.
Hem fet dos seminaris que hem anomenat “Grup de suport a mares”, en els quals, durant 6 dissabtes i 6 dilluns, dues hores a cada sessió, s’ha treballat el que suposa tenir un membre de la família amb DFI i s’ha ofert acompanyament en el procés d’acceptació i/o si cal, de desvinculació emocional del fill o filla, per permetre-li accedir de forma saludable a la plena autonomia. Atesos els òptims resultats de les sessions, les famílies han demanat allargar i/o continuar  aquests seminaris, previstos pel segon trimestre del 2015. Hi han assistit 12 mares dels nois i noies de la fundació.