Apadrinar un noi o noia amb Discapacitat  Intel·lectual i del Desenvolupament (DID)

Si apadrines un noi o noia amb DID, li estàs oferint la possibilitat de tenir un futur més digne.

Com dur a terme un apadrinament ?

Amb un mínim de 475 € anuals. El màxim el decideixes tu.
  • Fent una aportació de 475€ anuals faràs possible que aquesta persona realitzi activitats esportives al llarg de tota la temporada que l’ajudaran a prevenir les malalties cròniques a què és propensa.
  • Amb una aportació anual de 700€ podràs ajudar a un noi o noia a pagar un mes del seu habitatge complet: alimentació, acompanyament diari d’un professional, part proporcional de lloguer i despeses pis.
Cal omplir la butlleta de sol·licitud:
Document butlleta de sol·licitud (descarregar)
  • envieu-la escanejada a:  informacio@fundacioelna.org o
  • envieu-la per correu postal a la Fundació Elna (Plaça de l’Assumpció, 16, Girona 17005) o
  • lliureu-la en persona a la seu de la Fundació Elna (Plaça de l’Assumpció, 16, Girona 17005)
Immediatament ens posarem en contacte amb tu per gestionar la donació. Gràcies!

Des de la Fundació ELNA per a la diversitat funcional volem agrair de cor a totes les persones de la societat civil la seva voluntat i disposició per ajudar a una persona amb DID en la millora de la seva salut i/o en  possibilitar-li l’accés a un habitatge. De ben segur que el futur d’aquesta persona estarà més protegit i segur.

Més informació:

Segons l’últim estudi realitzat per la Confederació Espanyola d’Organitzacions a favor de les Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEAPS) al 2014, tenir un fill amb discapacitat intel·lectual els suposa a les famílies un sobreesforç econòmic de 24.237€ en comparació amb els altres fills que no en tenen.

La Fundació Elna obre l’opció, a la societat civil, perquè pugui apadrinar les activitats d’aquelles persones amb discapacitat intel·lectual que ho necessitin i que no tinguin recursos econòmics. D’aquesta manera es vol evitar qualsevol caràcter elitista de la fundació, ja es vol donar opció a totes les persones a ser-ne partícips.

La proximitat constant que tenim amb aquests joves i amb els dispositius socials corresponents ens permeten valorar el nivell de necessitat i la manca de recursos que té cadascun.
  • Es poden apadrinar les activitats vinculades a la salut (com les activitats físiques i/o esports adaptats) i el projecte d’habitatge i independència de la família.
  • El padrí o padrina rebrà informació del projecte on participa el seu apadrinat i un informe anual dels responsables de la fundació a fi que pugui seguir l’evolució de la persona a qui apadrina. El padrí o padrina rebrà informació del jove sense que hi consti cap dada que el pugui identificar.
  • Es mantindrà l’anonimat entre el padrí o padrina i la persona apadrinada, de manera que la persona amb DID apadrinada sabrà que està sent objecte d’un apadrinament, però no qui és el seu padrí o padrina.

- Fer  una donació a una o més fundacions permet una deducció del  75% en l'IRPF en els primers 150 euros donats a una o diverses entitats.  A partir d’aquesta xifra, és el 30%.  En el cas d’una entitat jurídica, el percentatge és del 35% .  La nova reforma preveu que si es fan donatius durant almenys 3 anys amb la mateixa entitat per l'import superior, a 150€  la desgravació és del 35%.

You can email us to elna@fundacioelna.org

or call us at +34 608 30 15 46 / +34 972 29 78 98