Endavant el Projecte de Salut i Exercici físic - 2017-2018

19/10/2017

Hem iniciat un nou curs i seguim amb el projecte ELNA 3CS

És un Programa realitzat per la Fundació Elna per prevenir malalties cròniques a la província de Girona - Catalunya.

Consta de:
  • Proves Mèdiques: realitzades a l’inici de la temporada esportiva, a les instal·lacions del CAP de Cassà de la Selva i de Can Gibert del Plà en el marc de l’acord amb el Institut d’Assistència Sanitaria (IAS).
                             Anàlisi de Sang completa, per determinar riscos cardiovasculars
                             Valoració antropomètrica (pes, alçada, IMC i ICC)
                             Valoració de tensió arterial (TAS i TAD)
                             Peakflow (prova que avalua la capacitat cardiorespiratòria).
                             Electrocardiograma en repòs.
  • Proves Esportives : proves físiques específiques i adaptades a partir de la bateria AFISAL-INEFC. Es valoren els nivells en agilitat, coordinació, resistència cardiorespiratòria, força explosiva del tren inferior,  flexibilitat i equilibri i una valoració antropomètrica.
  • Proves d’Esforç : un acord amb L’IAS Sport  ens ha permès realitzar, a un cost més assequible, una prova d’esforç (cardiològica màxima) a tots els esportistes de la Fundació.
  • Seguiment Mèdic : incorporació de la figura d’una Infermera, la Sra. Isabel Muñiz Millán que col·labora amb la Fundació de forma voluntària. La seva funció és la de mesurar el pes, l’índex de massa corporal i la pressió arterial pre i post exercici (abans i després de realitzar l’activitat esportiva) a cada esportista. Freqüència: una vegada al mes
  •  Seguiment Nutricional: S’incorpora una nutricionista al projecte de Salut, la Sra. Carme Sunyol Gurnés. Es fa un control individual d’alimentació a tots els esportistes i un seguiment als que ho precisen.
  • Educació per la Salut: S’han realitzat una conferències al mes de juny amb les famílies i els propis esportistes obertes a altres familiars i al públic en general.
ENS FA MOLTA IL·LUSIÓ CONTINUAR REALITZANT AQUEST PROJECTE!